Pust med magen

Yoga er en fantastisk måte for å lære seg puste riktig.

Kjære lesere! 

Tirsdagen er endelig her. For så vidt elsker jeg mandager, men Tirsdag er på en måte enda bedre. Rutinene er i gang, å vi kan kanskje senke skuldrene bittelitt å føle på at ukens planer og utfordringer egentlig ikke skal stress oss alt for mye?

Jeg har tidligere nevnt at søvn er viktig for at kroppen skal spille på lag med oss. Allikevel er det noe som mange sliter med å få til.

Vi trenger bra og riktig stimuli for å sovne godt. Så her kommer noen tips som jeg selv brukt for å sove godt.

  1. Trening. Det å trene er gunstig for oss på mange måter. Her får vi bedre helse, klarer å holde fokus lenger å som regel sover vi mye bedre. Men pass på å ikke trene alt for seint. Det kan ha omvendt effekt. Kroppen trenger som oftest ro noen timer før vi skal legge oss. Så planlegg godt når på døgnet du skal trene. Jeg foretrekker styrketrening da det hjelper til å bygge opp en strek kropp og forhindrer at vi drar på oss skader og betennelser. I løpet av uken er det og veldig fint hvis dere i tillegg får med dere en gå- eller joggetur. Å ja, styrketrening er bra for de flere av oss uavhengig kjønn eller alder.
  2. Notatblokk ved sengen. Dette var veldig effektivt for meg når jeg hadde som mest hodekjør på kvelden og til og med noen ganger midt på natten. Jeg bestemte meg for å slutte overtenke alt for mye på kveldstid, og ville ikke lenger være redd for å ikke huske det som var viktig. Så for en periode skrev jeg ned de tankene jeg hadde og jobbet hardt med å slutte å tenke på det som allerede var skrevet ned.
  3. Yoga. Herre det tok lang tid før jeg fant en Yoga som passet meg. Det finnes utrolig mange forskjellige typer, å forskjellige instruktører. Men til slutt fant jeg en som fikk meg som person til å slappe av og puste riktig. Det å puste riktig er så utrolig viktig! Kroppen og hodet fungerer så mye bedre når vi blir bevisste om hvordan vi skal puste riktig. Jeg vil på det varmeste anbefale en instruktør som heter Astrid (dere finner henne på Instagram der hun heter astridsalthaug)
  4. Drikk mindre kaffe. Rett og slett er det utrolig gunstig å drikke mindre koffein! Hvis du føler du trenger påfyll av energi, men ikke har lyst på å få stimuli som du får av kaffen… da kan jeg på det varmeste anbefale MACA pulver. Mere om MACA og hva det gjør kommer jeg tilbake til i neste uke. Du finner MACA pulver hos meg på Sunkost Lillestrøm.
  5. Stå opp i god tid. Det å ha mere tid på morgenen er fantastisk. Bedre med 15 minutter til overs, enn å måtte stresse ut gjennom døren hver eneste dag. En bra start på dagen med litt bedre tid kan gjøre stor forskjell.
  6. Omgås mennesker som gir deg god energi og der du føler du kan være 100% deg selv. Husk på at venner er familie du velger selv <3

Med dette ønsker jeg dere en fortsatt fantastisk Tirsdag. Jeg svarer gjerne på spørsmål fra dere om hva mere dere kan gjøre for å stresse mindre og sove bedre.

Klem Malin


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *